mandag 22. juni 2009

Litt av hvert fra den siste måneden

Nå er det jammen på tide å oppdatere denne bloggen litt.

Som en del sikkert har fått med seg, måtte jeg til Norge en tur i mai pga problemer med visumet. Heldigvis gikk det i orden og nå har jeg oppholdstillatelse i alle fall for et år til. Selv om jeg ikke hadde regnet med noen Norgestur i mai, så var det kjekt å få noen uventede uker sammen med familie og venner. Mai er jo en flott måned i Norge, og i tillegg til 17.-mai, fikk jeg også med meg pappa sin 65-års dag og mange kjekke dager sammen med den herlige nevøen min, Andreas.

Men det var fint å kunne reise tilbake igjen til Brasil. Jeg har en periode uten så mye undervisning akkurat nå, og det er kjekt å ha tid til å prioritere studentene og være sammen med dem. Vi har hatt mange fine kvelder og helger sammen denne måneden. Noen ganger har vi vært hjemme hos meg, men jeg har også vært en del rundt og besøkt studentkollektiv.

Her kommer litt bilder fra juni:

Liliane og Danielle er tilbake fra utvekslingsåret i Norge. Her er vi hjemme hos Mateus og har grillfest til ære for Liliane:) Hun savnet brasiliansk kjøtt, og det forstår jeg godt!

Mahyara, Ana Aline og Lydia.
Dette er fra en lørdagskveld hjemme i et jentekollektiv. Mahyara hadde laget en nydelig pastagryte.


Et kollektiv med gutter i fra 1. klasse inviterte til husgudstjeneste. Vi sang, leste i Bibelen, delte opplevelser og erfaringer og ba for hverandre. Og så spiste vi, lo og tullet masse! ;)



Etter prøven sist fredag, kom hele gjengen fra 2. klasse hjem til meg på taco-kveld. Det er en variert gjeng, både i alder, kultur, bakgrunn og høyde! Her er de to minste sammen med de to største: Idaiane, Omar, Nelle og André.


Roney, Omar, André, Tadeu, André... og Mona.
De påsto å være vokterne mine, men jeg ser mer skremt enn trygg ut! Likevel er det jo fint å bli passet på av så staute karer:)



Det er en herlig avslappet gjeng!



Veldig kjekt med gode jenter på besøk. Priscila, Lydia og Mahyara.



Rett etter at jeg var kommet tilbake fra Norge, kom Åslaug og Kjetil på besøk. Vi hadde noen fine dager sammen med møter både her i Curitiba og i Porto Alegre.
Åslaug fikk også truffet igjen jentene sine fra Uturn: Lydia og Elaine.







1 kommentar:

Anonym sa...

veldig interessant, takk