mandag 11. mai 2009

Nytt visum!

Noen har kanskje fått med seg at jeg måtte en uventet tur til Norge pga visumproblemer. Nå er det i alle fall i orden og jeg trenger ikke lenger være redd for det føderale politiet i Brasil!
Det har vært mye styr og det passet ikke så bra med en tur nå midt i semesteret, men når ambassaden og politet bestemmer, er det bare å adlyde.

Men turen har ført med seg en del kjekke ting også, for eksempel klarte jeg å overraske foreldrene mine som trodde jeg var på weekend i Brasil da jeg plutselig dukket opp til middag hjemme på Karmøy. Og mai er jo en fin måned å være i Norge! Jeg får med meg pappas bursdag og Norges nasjonaldag. Det er ikke dårlig! Dessuten koser jeg meg med den herlige nevøen min, Andreas, som nettopp er blitt 1 år og elsker å klatre og gå i trapper.

3 kommentarer:

Kari sa...

Kult å bo/jobbe så langt vekke fra gamle landet.
Ei som jobber med meg kjenner deg. (Mary)
Lykke til videre med arbeidet ditt.

anne-linn sa...

Gratulerer! Godt det ordnet seg med visum så fort! Syns det var dumt det ikke passet for meg den onsdagen, men JT var på jobb. Men veldig kjekt at jeg fikk truffet deg og snakket med deg på loppemarkedet! God tur tilbake. Vi snakkes. Jeg følger med på bloggen din ;)

Anonym sa...

Hei! leste i bloggen din ang Brasil og visum..lurte bare på hvilken type visum du har søkt på? Har søkt nå i flere måneder og det virker som at ting tar veldig tid der borte..noen tips? Svar gjerne på mailadressa mi, olehpaulsen@hotmail.com ;)

Mvh Ole-Henrik Paulsen