fredag 4. desember 2009

Opptaksprøver på FATEV

I morgen, lørdag 5. desember, er det klart for opptaksprøver på FATEV. Jeg tror vi har ca. 12-13 som har meldt seg på til nå. Det er flott, men vi håper fremdeles at tallet vil stige og at vi klarer å passere 20 fram til skolestart i februar.

Studentene våre kommer jo fra hele landet, og Brasil er stort! Det er derfor ikke alle som kommer til Curitiba for å ta opptaksprøven. Vi prøver å være fleksible og legger til rette for at folk kan ta opptaksprøven også på hjemstedet sitt. Da pleier presten eller en annen i menigheten å sitte vakt og sende inn prøven til oss etterpå.

Men jeg tror omtrent halvparten av de innskrevne vil være på FATEV i morgen. De skal ha en prøve i bibelkunnskap, en i allmennkunnskap og så må de skrive en slags stil om et aktuelt tema.



Jeg må bortom skolen en tur i morgen:) Egentlig har jeg ikke noe ansvar, men jeg er spent på å treffe de nye studentene. Det er alltid gøy med et nytt skoleår og en ny flokk 1. klassinger!




Ingen kommentarer: