lørdag 6. desember 2008

Besøk av Marit

Denne uken har jeg besøk av søskenbarnet mitt, Marit. Hun kom til Curitiba fredag for en uke siden etter å ha vært en stund sammen med Anne, Bjarte og ungene i Cabo Frio, et par timer fra Rio de Janeiro.

Lørdag morgen satte vi oss på bussen til Foz do Iguacu som ligger på grensen mot Argentina og Paraguay. Det er en 10-timers busstur, men jeg begynner visst å bli vant med å reise med buss nå for det kjentes ikke spesielt langt.

As catarats, eller fossfallene, i Foz do Iguacu er en opplevelse!! Jeg har vært der noen ganger nå, men jeg blir like begeistret hver gang. Det er som å vandre i en liten del av Edens hage på jord.


På tirsdag kveld tok vi nattbussen tilbake til Curitiba. Vi hadde egentlig tenkt å dra ned mot kysten av Santa Catarina, men pga de store oversvømmelsene og rasene i området, ble det Curitiba og kysten av Paraná i stedet for.

I morgen er allerede uken med Marit over og hun setter seg på flyet tilbake til Norge. Men det har vært en kjempefin uke!! Veldig gøy å ha besøk av deg, Marit! Kom gjerne igjen!

Her kan dere se flere bilder fra turen!

1 kommentar:

Geir Magne Fossmark sa...

Ufattelig at det er nesten 9 år siden jeg var der også, føles nesten som om det var i går :-)