torsdag 20. november 2008

Ut på tur igjen...

Det er bare litt over en uke siden jeg kom hjem fra Mali, men i kveld er det ut på tur igjen. Først skal jeg ta nattbussen til São José do Rio Preto der Arild og Evy Nyvoll og barna bor. Vi er ikke så mange NMS-misjonærer i Brasil. Det er Arild, Evy, meg og Inger Øybekk som kommer og er her noen uker i året. Jeg må innrømme at det er litt trist at Arild og Evy nå avslutter sin periode i Brasil og reiser tilbake til Norge i desember. Da blir vi ikke mange igjen! Det tar ca 12 timer med buss å komme til byen der Arild og Evy bor, derfor har vi ikke kunne møtes så ofte, men det har vært veldig fint hver gang vi har fått det til!

Evy har vært NMS-representant i Brasil, og nå skal hun gi meg en opplæring slik at jeg kan overta funksjonen fra og med midten av desember. Det er en ganske administrativ jobb, mye rapportskriving og økonomi. Ikke akkurat det jeg liker best, men det er en viktig jobb som må gjøres. Det jeg håper blir kjekt med jobben, er samtalene med kirken og folk her i Brasil og muligheten for å komme med idéer og tenke videre når det gjelder samarbeidet mellom Norge og Brasil. Og så kommer jeg litt oftere til Norge. To ganger i året er det samlinger for alle representanter i Stavanger. Det skal bli fint å ha denne muligheten til å møte kolleger i NMS.



På bildet ser dere Evy og Arild sammen med Tiago. Når Arild nå slutter som prest i menigheten i Rio Preto, er det Tiago som skal overta. Han har hatt praksis i Rio Preto i et par år og ble ordinert til misjonær i IECLB for noen måneder siden.


Jeg blir ikke så mange dagene i Rio Preto. Tidlig søndag morgen tar Evy og jeg fly til Porto Alegre for å møte folk i kirkeledelsen til IECLB. Vi skal ha møter mandag formiddag sammen med Whanderson og Marco fra Missão Zero. Det blir spennende! Håper at vi kan få noen gode samtaler. Så blir jeg i Porto Alegre fram til tirsdag ettermiddag. Da er det full fart tilbake til Curitiba for å få med meg den siste uken på skolen før sommerferie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Mona!
Takk for sist, og takk for koselige hilsener på bloggen!!
Jeg har kommet tilbake nå, og er i gang med hverdagen igjen.
Leser på bloggen din at du har spennende møter og opplæring foran deg. All mulig lykke til! Du er tøff som tar utfordringen på strak arm!
Veldig fint innlegg fra Mali, flotte bilder!
Det var veldig kjekt å bli kjent med deg der!!
Vi "snakkes", på mail/blogg ihvertfall!:)
Klem fra Mildred