torsdag 27. november 2008

Rio Preto og Porto Alegre

Porto Alegre er en kjekkere by enn jeg hadde trodd. I alle fall hadde Evy og jeg noen fine dager der! I tillegg til en lang møtedag på kontorene til kirkeledelsen i IECLB, så benyttet vi anledningen til å være litt turister. Vi fikk med oss en konsert med en akapellagruppe på seks som sang populærmusikk fra Brasil, negro spirituals og gospel, og så havnet vi tilfeldigvis midtveis inn i en konsert arrangert av marinen med fullt orkester og gode solister. Vi fikk med oss solnedgangen langs innsjøen, spiste god mat i et flott strøk av byen, vandret med kart og kamera og satt i 1 time og 20 min på turistbussen.

Mandagen ble brukt til å snakke med Ingrit og Homero som jobber ved kirkens hovedkontor og med Whanderson og Marco som jobber i Missão Zero og som var kommet fra Curitiba for å delta på møtene. Vi fikk snakket litt om samarbeidet IECLB-NMS-MZ, gikk igjennom litt prosedyrer, evaluerte og drøftet veien videre. Jeg tror det er viktig at vi kommer sammen slik innimellom for å snakke i lag og for å kunne oppklare evt. misforståelser.

For min del var det første gangen i Porto Alegre og første gangen på hovedkontoret til IECLB. Greit å bli litt kjent før jeg skal overta som representant. Ingrit og Homero er kjempekoselige! Jeg tror det skal bli fint å samarbeide med dem!


Meg, Evy, Homero og Ingrit.

Ellers så hadde jeg også noen fine dager med familien Nyvoll i Rio Preto. Evy forklarte meg masse om representantjobben. Periodevis kjente jeg meg kjempeforvirret, men mot slutten begynte ting å falle på plass. Håper bare jeg klarer å huske alt! Men med Evy sin"NMS"-mappe på dataen + alle permer og dokumenter, så skal jeg vel klare å finne ut av det.

Igjen må jeg bare si at det blir trist å ikke har fam. Nyvoll her til neste år, men jeg ønsker dem masse lykke til med alt som venter dem i Norge!